Cildin kendine özgü bakteriyel yapısı değişmiyor

- A +

ABD'de yapılan araştırmalara göre, her kişinin cildinde, kendine özgü ve zamanla değişmeyen bakteriler bulunuyor.

BBC'nin haberine göre, sonuçları Cell dergisinde yayımlanan araştırmada, 12 sağlıklı bireyden alınan örnekler üzerinde inceleme yapıldı.

Ulusal Kanser ve Ulusal İnsan Genetik Araştırmalar enstitülerinde görevli Heidi Kong ile Julie Segre'nin yürüttüğü araştırma çerçevesinde, bir ay ila iki yıllık zamanda, üç ayrı dönemde, vücudun 17 değişik bölgesi araştırıldı.

İnceleme sonucunda, kişilerin, giysilere, yıkanmaya, diğer insanlara ve dış dünyaya maruz kalmalarına rağmen kendilerine özgü mikrobiyal imzalarını korudukları gözlendi.

Kişilerle hareket eden bakteri bulutları

Peer J. dergisinde yayınlanan bir diğer araştırmada da kişilerin etrafından alınan hava örnekleri incelendi. Araştırmada, bireylerle hareket eden bakteribulutlarının var olduğu ve bu bulutların parmak izi gibi kişiye özgü olduğu gözlendi.

Araştırmada, 11 bin katılımcının 4 saat boyunca kaldıkları odalardan alınan hava örnekleri incelendiği, her katılımcının ardında bıraktığı bakteri kütlesinin kişiyi tanıtıcı özelliğe sahip olduğu saptandı.

Bilim adamları, gelecekte, egzama ve diğer cilt hastalıklarının söz konusu bakterileri ne yönde etkilediğini incelemeyi planlıyor.

Ben Sadece Saliha Bir Eş istiyordum
Ben Sadece Saliha Bir Eş istiyordum Yaş 25 evlilik zamanı geldi geçti derken annem açtı yuva kurma konusunu. Saliha bir kız olsun gerisi gelir diye düşünüyordum. Yakın bir akrabamızdan haber geldi. Komşuları çok dindarmış, kızlarının ailesinden daha da dine bağlı olduğunu duyunca sevindim.

3 nasihat