Öğle uykusunun faydaları

Öğle uykusunun faydaları
- A +

Uluslararası Uyku Vakfı, öğle saatlerinde 10-20 dakika arasında uyuyanların gün boyu daha zinde olduğunu ve diyabet, aşırı şişmanlık, felç ve kal krizi gibi rahatsızlıklara yüzde 37 daha az yakalandıklarını açıkladı.

Uluslararası Uyku Vakfı tarafından yapılan açıklamada, uyku bozukluklarının birçok sağlık sorununa neden olduğunu belirtilerek her yetişkin insanın geceleri ortalama 7 ile 9 saat uykuya ihtiyaç duyduğu kaydedildi. Öğle saatlerinde 10 ila 20 dakika arasında uyumanın ise gün boyunca insanı daha zinde tutuğu ve beyni 20 dakika gibi kısa bir zaman dinlendirmenin birçok hastalığa da iyi geldiği ifade edildi. Öğle saatlerindeki kısa süreli uykunun tıpta REM uygusu olarak adlandırılan derin uykuya denk olduğu belirtildi.

Bu rahatsızlıklara yakalanma riskini azaltıyor

Yunanistan'da yapılan bir araştırmada ise haftada üç gün veya daha fazla öğle saatlerinde uyuyanlarda diyabet, aşırı şişmanlık, felç ve kal krizi gibi rahatsızlıklara yakalanma riskinin yüzde 37 daha az olduğu belirtildi. Öğle uykusunun mümkünse karanlık ve gürültüsüz bir yerde olması tavsiye edildi.

Mor Menekşe ( Çok Özel Bir Hikaye )
Mor Menekşe ( Çok Özel Bir Hikaye ) Mor Menekşe ( Çok Özel Bir Hikaye )

Ölümsüz Aşk
Ölümsüz Aşk Ölümsüz Aşk

Fedakarlığın Böylesi ( Anne Sevgisi )
Fedakarlığın Böylesi ( Anne Sevgisi ) Fedakarlığın Böylesi

Ölmeyen Sevgi.. ( Muhteşem Bir Hikâye )
Ölmeyen Sevgi.. ( Muhteşem Bir Hikâye ) Ölmeyen sevgi

Lale Bahçesi..
Lale Bahçesi.. Lale Bahçesi..

Hava Bile Haram
Hava Bile Haram Hava Bile Haram

Sevilmek için Randevu ( Muhteşem Bir Hikaye )
Sevilmek için Randevu ( Muhteşem Bir Hikaye ) Sevilmek için Randevu ( Muhteşem Bir Hikaye )

Büyüyünce Ne Olacağım?
Büyüyünce Ne Olacağım? Büyüyünce Ne Olacağım?

İlgili Haberler