Yulaf özünün yararları

Yulaf özünün yararları
- A +

Yulaf özünün faydaları ile ilgili bir çok bilimsel çalışma yapılmıştır. Yulafın faydaları aslında asırlardır bilinmektedir. Yulafı faydalı kılan içeriğindeki beta glukanlardır.

Genel Cerrahi, Proktoloji Uzmanı Op. Dr. Atilla Kaya, yulaf özünün faydaları ile ilgili merak edilenleri anlattı.

1 kilogram yulaftan 4-5 gram yulaf özü elde edilmektedir. 1 kilogram tüketmek yerine 4-5 gram yulaf özü tüketmek de aynı etkiyi yapar. Kimyasal olarak üretilen beta glukanların kullanıldığı her yerde yulaf özü içeriğindeki beta glukanlar kullanılabilmektedir. Yulaftaki beta glukanlar 1-4 bağıyla bağlandığı için en etkili olanlardır.

BETA GLUKANLARIN SAĞLIĞA FAYDALARI SAYMAKLA BİTMEZ...


1. YÜKSEK KAN KOLESTEROLÜNÜ DÜŞÜRÜR

Kolesterol düzeyini düşürür, yapılan bilimsel çalışmalarda kan kolesterol düzeyini düşürme etkisi beşeri ilaçlar kadardır. Kolesterol yüksekliğinden kaynaklanan tüm şikayetlerde düzelme sağlamaktadır.

2. KALP KRİZİ RİSKİNİ AZALTIR 

Bilindiği gibi kalp damarlarının tıkanmasında en büyük etken kan kolesterol düzeyinin yüksek olmasıdır. Gıdalarında yulaf tüketen toplumlarda kalp krizinin çok düşük olmasının nedeni budur. Bilimsel çalışmalarda yulaf özünün kalp krizi riskini düşürdüğü tespit edilmiştir.

3. ŞEKER HASTALARININ KAN ŞEKERİNİ DENGELER

Betaglukanların bir diğer etkisi kan şekerinin dengede tutulmasını sağlamaktadır. Günde bir defa 4-5 gram yulaf özü tüketenlerde kan şekerinin yükselmediği görülmüştür.

4. KRONİK KABIZLIK ŞİKAYETLERİNİ AZALTIR 

Bağırsak düzenini yeniden şekillendirerek kabızlık, aşırı gaz gibi sorunları giderir, buna bağlı olarak kabızlıktan kaynaklanan basur gibi makat hastalıklarının azalmasına da yardımcı olur.

5. KİLO KONTROLÜNE YARDIMCI OLUR 

Yulaf özü uzun süren tokluk hissi vermektedir. Bu sayede yiyecek tüketimi azalmakta ve kilo vermeye yardımcı olmaktadır. Diğer taraftan bağırsaklardan emilimi azaltarak kalori alımını da azaltmaktadır.

YULAF ÖZÜ NE KADAR TÜKETİLMELİ? 

Günde bir defa 4-5 gram veya iki defa 3 gram yulaf özü tüketimi yeterli olmaktadır. En iyi tüketim şekli; yulaf özünü bir kase yoğurtla karıştırıp yemektir. Ancak süt veya başka bir gıda ile karıştırılarak tüketilmesi de etkisini azaltmaz.

Yulaf özünü 3 ay süreyle 3 paket tüketmek, kan kolesterol düzeyinde ciddi düşüş sağlar. Sonraki dönemde daha seyrek olarak kullanıma devam edilebilir.

Büşra Ve Yusuf ( Okuyunca Göz Yaşlarınızı Tutamayacaksınız )
Büşra Ve Yusuf ( Okuyunca Göz Yaşlarınızı Tutamayacaksınız ) Büşra Ve Yusuf ( Okuyunca Göz Yaşlarınızı Tutamayacaksınız )

Bir Babanın Son Nasihati
Bir Babanın Son Nasihati Bir Babanın Son Nasihati

ANNE VE KAYNANA FARKI
ANNE VE KAYNANA FARKI ANNE VE KAYNANA FARKI

ALLAH ( C.C ) BANA YETER ( OKUYUNCA HAYRAN KALACAKSINIZ )
ALLAH ( C.C ) BANA YETER ( OKUYUNCA HAYRAN KALACAKSINIZ ) ALLAH ( C.C ) BANA YETER ( OKUYUNCA HAYRAN KALACAKSINIZ )

VERESİYE DEFTERİ ( OKUYUNCA ÇOK ETKİLENECEKSİNİZ )
VERESİYE DEFTERİ ( OKUYUNCA ÇOK ETKİLENECEKSİNİZ ) VERESİYE DEFTERİ ( OKUYUNCA ÇOK ETKİLENECEKSİNİZ )

BOŞANMAK İSTİYORUM
BOŞANMAK İSTİYORUM BOŞANMAK İSTİYORUM

Bir ANNE’nin Ağlatan Fedakarlığı ( Mutlaka Okuyun )
Bir ANNE’nin Ağlatan Fedakarlığı ( Mutlaka Okuyun ) Bir ANNE’nin Ağlatan Fedakarlığı ( Mutlaka Okuyun )

DEDİKODUYLA İLE İLGİLİ YAŞANMIŞ OLAY
DEDİKODUYLA İLE İLGİLİ YAŞANMIŞ OLAY DEDİKODUYLA İLE İLGİLİ YAŞANMIŞ OLAY

İlgili Haberler